Rozpoczęła się nowa kampania informacyjna zainicjowana przez T-Mobile Polska oraz Komendę Główną Policji, mająca na celu zwiększenie skuteczności systemu Child Alert. Celem kampanii jest nie tylko propagowanie idei szybkiej reakcji w sytuacjach zaginięcia dzieci, ale również budowanie społecznej solidarności w poszukiwaniach. Działania te są szczególnie istotne w obliczu statystyk, które wskazują na około dwa tysiące zgłoszeń dotyczących zaginięć dzieci rocznie w Polsce.
System Child Alert, uruchomiony w Polsce w 2013 roku, stanowi kluczowe narzędzie w walce z zaginięciami małoletnich. Każda minuta ma znaczenie, a szybkie rozprzestrzenienie informacji o zaginionym dziecku może uratować życie. Dzięki współpracy z T-Mobile, klienci operatora mogą być na bieżąco informowani o sytuacjach zagrożenia, co zwiększa szansę na odnalezienie zaginionego. Kierujący kampanią podkreślają, że setki oczu mogą przyczynić się do szczęśliwego zakończenia akcji poszukiwawczej.
Działania T-Mobile i Policji mają również na celu przypomnienie o bezpłatnej linii alarmowej 995, dedykowanej tylko systemowi Child Alert. W przypadkach zagrożenia życia podażywana jest informacja o wyglądzie zaginionego dziecka oraz ostatnich znanych okoliczności. Integrowanie społeczeństwa w poszukiwania w takich sytuacjach jest kluczowe, a każdy obywatel może odegrać istotną rolę, reagując na powiadomienia w momencie ich otrzymania.
Warto zaznaczyć, że system Child Alert w Polsce działa z sukcesem, świadcząc o 100% efektywności w przypadkach, kiedy zostało uruchomione. Kampania towarzyszy nowy spot, który ilustruje, jak ważna jest czujność obywateli oraz ich gotowość do pomocy. Dołączenie do systemu jest bardzo proste i wystarczy wysłać SMS-a lub korzystać z aplikacji T-Mobile, aby stać się częścią tego zajęcia chroniącego najmłodszych członków społeczeństwa.
Źródło: Policja Sieradz
Oceń: Pilna kampania T-Mobile i Policji: Wspólnie w poszukiwaniu zaginionych dzieci
Zobacz Także




